Gary Thain (basgitarista skupiny Uriah Heep)

 

(15. mája 1948 - 08.12.1975)

 

Gary Thain sa narodil v Christchurch, Nový Zéland 15. mája 1948. Mal 2 staršie bratov, Colin a Arthur.   starý priateľ zo školy opisuje Gary osobnosť ako tichý, možno zádumčivý aj, ale aj ako len vaša priemerná teenager, s vášňou pre hudbu.   Gary šiel do katolíckej školy s názvom Xavier College v Christchurch .

On začal hrať okolo 13 rokov.   Gary tiež vyhral spevácku súťaž v jeho vysokej škole s piesňou "Kde tie všetky kvety Gone".    oficiálny štart jeho kariéry bol so skupinou Nového Zélandu "The Strangers". Okrem svojho brata Arthur (spev a gitara), ostatní členovia boli Graeme Ching (rytmus gitara) a Dave Beattie (bicie).   Gary napísal svoj ​​prvý (povolený) pieseň "ja budem nikdy byť modrá" s The Strangers v roku 1965 na vo veku 16 rokov.   "The Strangers" povolený 3 Singles.

Po "The Strangers" rozídu, vo veku 17 rokov Gary presťahoval do Austrálie.   Gary sa stala súčasťou "Tajomstvo", ale len pustil jeden jediný v roku 1966, s "Mýlite sa" na B-Side, ktorý bol čo -napísal Gary.   Ostatní členovia skupiny boli   Derek Wright o Lead gitara a spev, Paul Muggleston na rytmickú gitaru a spev, Wayne Allen na bicie.

Po ich jediná, "The Secrets "sa rozišli.   to bolo ešte 1966, kedy Gary a Paul sa pripojil s Petrom Dawkins a Dave Chapman, pričom názov "Me a ďalšie" do Veľkej Británie, cestovanie Anglicku, Škótsku, Walese a Nemecku .

V roku 1967 po "Ja a ostatné" prestal existovať, Gary sa stala súčasťou jeho prvý profesionálny kapela s názvom "New Nadir".   Oni boli obzvlášť populárne vo Švajčiarsku, kde sa hral v mnohých kluboch asi pol roka.   Bolo to trio, ktoré hrá Jazz ovplyvnil hudbu. Ostatní členovia boli Ed Carter na gitaru a bubeník menom Mike Kowalski. Okrem prehrávania vlastnej hudby, ale tiež pracoval ako sprievodné kapela pre všetky-ženské skupiny s názvom "Hračky".  Nová Nadir nahral album pre "Witchseason" značkou, ale to bolo nikdy vydané.

V roku 1968 New Nadir rozpustí a Mike a Ed má od tej doby hral v mnohých kapelách spolu, a dokonca aj boli súčasťou Beach Boys sprievodnou kapelou. Gary samozrejme pripojil sa k Keefe Hartley Band.   Nielenže Gary hrať na 6 svojich albumov, ale dostal sa byť súčasťou Woodstock v roku 1969 s kapelou Keefe Hartley.   Hrali na druhý deň (pred Santana).   však žiadny videozáznam k dispozícii. 

Ďalšie festival stojí za zmienku (aj keď oveľa menšia mierka) bolo Bath Blues festival 28. júna 1969. KHB hral spolu s likes Led Zeppelin a Fleetwood Mac, ktorá deň pred publikom asi 40.000. 

Ďalšie pozoruhodný príspevok Gary na KHB bola jeho hlava Usporiadanie stôp na "Time Is Near" (pôvodne vydaný v roku 1970, re-zvládol 2005).  Jedným z obrázkov na poznámkach k nahrávke z tejto nahrávania zobrazuje Gary s akustická gitara.   On tiež čo-písal väčšinu z materiálu na "The Battle of NW6".

Nielenže Gary čo-napísať veľa materiálu pre KHB,   on tiež spieval vokály do jednej z jeho skladieb:. "Hovoríš, že si teraz spolu"   Tá pieseň je možné nájsť na "72. Brave" LP vydané v roku 1972.

Keefe Hartley, Miller Anderson, a Gary Thain bol jadrom trio Keefe Hartley Band, ktorý zablahoželal navzájom dobre aj cez všetky rôzne členov, ktorí prišli a išiel. Ale keď oni stratili ich frontmana a hlavného pieseň spisovateľ Miller Anderson na iné záujmy, každý z nich šiel k iným projektom.

Pred Keefe Hartley skupina rozpustená v roku 1972, Gary tiež robil niektoré iné nahrávky.   V roku 1970 nahral "Fiends a anjelov" s Marthou Velez.  Niektoré ďalšie, teraz dobre známe mená z tohto nahrávania, sú Eric Clapton a Christine McVie. Hudobný štýl na tej nahrávke bola popísaná ako britskej progresívne Blues a Marthy spev, ktorý bol v porovnaní s trochu typu Janis Joplin hlasu. To bolo pôvodne vydané na "Blue Horizon" značkou vo Veľkej Británii. Táto verzia je veľmi zberateľskú dnes a nákladné získať. K dispozícii je menej nákladná USA verzia.

Miller Anderson a Pete York, dvaja členovia KHB revolvingový lineup, tiež sa pustil do sólových projektov v tomto období.   Gary bol súčasťou oboch z nich, v roku 1971 a 1972, resp.

Čoskoro v roku 1972, Gary prijal telefónny hovor od Ken Hensley a pripojil sa k Uriah Heep, ako ich 3. basák (nahrádzajúci Mark Clarke) - zvyšok je, ako sa hovorí história.   Až teraz Gary mal len hral Jazz a Blues materiál, a teraz našiel . sám v úplne inom žánri   Avšak, jeho štýl hry zostal jedinečný - používať žiadnu trsátko a všetky jeho prsty.

Heep bolo turné po USA v tej dobe, Gary letel pre vstup do kapely a cvičil materiál sa musel vykonávať po dobu niekoľkých týždňov.   Garyho prvý koncert s Uriah Heep bolo dňa 1. februára 1972 vo Whiskey a Go-Go v Los Angeles , California. Avšak, najskôr známy Heep nahrávanie s Garym v zostave (Bootleg) je buď z 27. februára 1972 (Columbia Coliseum, South Carolina, USA), alebo Youngstown, Ohio, USA () vzhľad. Latter bol podporu výkonnosti (Bootleg) pre kapely "Cactus" niekedy vo februári 1972.

Prvý album, ktorý Gary nahrával s Uriah Heep bolo "Demons & Wizards" (vydaný v máji 1972), len 4 mesiace potom, čo sa pripojil Heep.  "Čarodejníkov Birthday" nasledoval neskôr ten istý rok, a do tej doby Gary čo-písal niektoré piesne (Spider Woman a Sweet Lorraine).   prerobený vydanie (vydané 2003), obsahuje aj "Crystal Ball" a "Song Garyho", ktorý on písal v tej dobe. (Gary pieseň je alternatívna verzia Crystal Ball).  Celkovo to bol veľmi úspešný rok Uriah Heep a Gary podobne.

Samozrejme Gary tiež cestoval s Uriah Heep takmer non-stop.   Na začiatku roka 1973 bola prvá zbierka niektorých z týchto turné úsilie prepustený, vhodne titulovaná "Uriah Heep Live, 1973".   Jedným z bodov, stojí za zmienku   , je výpis ich Rock 'n Roll Medley konca.   To ukazuje, Garyho zručnosť používať 50 a R 'n r basové linky, že sa tak usilovne naučil čoskoro v jeho kariére.  

Zaujímavý príbeh, ktorý nastal počas turné, ako bolo povedané, Todd Fisher (člen posádky):

Gary je štýl hrania na jeho Fender Bass precison a výber TV s plochou vinutých strún vytvorených pre zreteľný zvuk. Nikdy nepoužil trsátko (pick), dáva prednosť použitie palcom, výsledok je veľmi čistý basový zvuk bez drsné "útoku" zvuk a harmonické, ktoré by za normálnych okolností vyplývať z používania vybrať. Štúdium Garyho tvár a telo pohyby počas výkonu, by odhalilo veľmi intenzívne zameranie na jeho strane pre konkrétnu pieseň vykonáva. I cant stav z osobného pozorovania, že tam boli noci, kedy by mohol byť tak postihnutia z pitia alebo drogy, že výkon bol ohrozený, keď Spomínam nejaké napomenutie sa podávať viac ako raz.

Bod je predovšetkým, že bol neuveriteľne intenzívny v jeho štýle hrania a nikdy to nebolo ilustrované sa mi viac, než je výkon v Salem, Oregon noc na piatok 9.3.1972. Ako osoba zodpovedná za zavedenie kapely, rovnako ako pracovné fanúšikov až na prídavok, mal som veľmi jedinečný vantage bod pre meranie obecenstvo prijatie alebo zamietnutie noci výkonu. A spoločne hovoriť, Pacific Northwest nikdy príliš nadšený dav na Heep.

Ale z nejakého dôvodu to najmä v noci bol jeden, v ktorom Gary vyzeral podstatne živšie než väčšina výkonov. Len jeho duša bude naozaj vedieť, prečo. Prečo by som túto poznámku, pýtate sa? Jeho pretože mám notácie "Ethyl chlorid" uviedla vo svojom týždennom plánovači pre pondelka 12.Marca ako súčasť vybavenia a dodávka pre prípravu japonské turné.

Tesne po Kens a Lees príslušných Sólyi na časť intermezzo sady, Gary sebou trhla vo výraze bolesti, že som okamžite spoznal. Ako som sa pozeral, všimol som si ho zvýhodňujú svoje "výberový" palec a nahrádzanie stranu ukazováka. Po sérii prišiel na strane pódia a spýtal sa v tomto chrapľavý, back-of-the-krk Nový Zéland prízvukom hlas "Tawd". Máte lepiacej obväz? Rýchlo som schmatol nejaké kapele Aids z môjho otvoreného krátkom prípade, a ako on držal túto hrozne krvavú palec, som videl, že odtrhnutý na necitlivý vybudovaného z mnohých rokoch hrania bez Plectrum. Rýchlo som schmatol čistý uterák, s láskavým dovolením nášho hotela, nalial čerstvú vodu na to, umyl otvorenú ranu, a rýchlo zabalil dve pásmo AIDS okolo palcom. Toto bolo vykonané v snáď dve minúty, počas ktorej Ken, Mick, a David zastavil sadu, keď som sa zúčastnil na zjavný núdze.

Gary pokračoval hrať cez sady, možno nie v tak veľkej bolesti ako predtým, ale stále výrazne utlmené. Mel Baister (Road Manager) kontaktoval lekára do konca sady, ktorí prišli spolu s aerosólom môže z lokálneho anestetika, "Ethyl Chloride", ktorý bol určený, aby dočasnú úľavu bolesti. On mi dal predpis na náplň, ktorá by nás dostať cez obdobie japonskej turné. Tak notácie v mojom zozname spotrebného materiálu.

Nasledujúci večer bola naša posledná vystúpenie v USA pred odletom do Japonska. To bolo v Seattli v jednej zo starých Downtown divadiel si pamätám. Gary bol schopný sa dostať cez aspoň jedno číslo, niekedy dva, ako by prišiel ku mne na strane javisko, aby ma sprej otvorenú ranu Ethyl chlorid. Sakra! Muž nechcel ešte dovoľte mi, aby som ho páskou pre neho, pretože mal pocit, že by sa zmenilo jeho zvuk! Len vedel,. Vykonali sme šesť dní neskôr v Tokiu Piatok Marec 16, Nagoya 17. marca a 19. marca a dvakrát v Osake 20.marca a 21.. Čas pomohol liečiť zranenia, pretože on nemal potrestaný seba s ďalšími výkonmi, ale ešte aplikovali Ethyl chlorid. Po Japonsku turné, kapela strávila jeden týždeň dovolenky na Havaji. Naše ďalšie výkon bol v Long Beach aréne v piatok 30. marca. Uviedla vo svojom denníku pre tento deň medzi iných dodávok a úloh je "Ethyl Chloride"!WOW!

Úspech pokračoval s nahrávkou "sladké slobody" v Chateau D'HEROUVILLE, Francúzsko v lete 1973.   Garyho song-písanie vstup pokračoval, najmä pokiaľ ide o pieseň "Circus".   Príbeh piesne "Circus" je ešte pamätal gitarista Mick Box dnes: "Napísal som to s Garym v Los Angeles v Continental Hyatt domu Vo Francúzsku sme dokončili to, celá štúdio bolo v tme a vy ste mohli vidieť len pár svetiel Gary bol na jednom konci .. miestnosti a ja som bol na druhej sme ani slovo, aby sa navzájom a dokončil pieseň, a bolo tak veľmi duchovné "... .   Dokonca aj bubeník Lee Kerslake si ho pamätá s citáciou na Akusticky riadený poznámkach k nahrávke DVD: : "Páči sa mi cirkus, pretože to bolo napísané v tých najneobvyklejších okolností sám so sebou, Mick a Gary Thain, Boh izba jeho dušu, písomne ​​telefonicky!"

Bohužiaľ, 1974 videl poslednú nahrávku príspevky Gary na "Wonderworld", ktorý bol zaznamenaný v Mníchove, Nemecko.   On je tiež pripočítaný s co-písanie polovica piesní na tom pôvodnom vydaní.   zdanlivo nekonečné turné pokračovalo, a nakoniec si vybralo svoju daň 15. septembra 1974 v Dallase, TX.  [vypočuť promo tohto koncertu z KZEW FM rádio tu .]  Gary dostal elektrickú ranu počas piesne "July Morning", zatiaľ čo na javisku.

Garyho zdravie nikdy úplne sa zotavil av januári 1975 musel opustiť kapelu.   Úplne posledná známa nahrávka s Garym na basu je z 25. novembra 1974 a konal sa v Brisbane, Austrália. Našiel som nejaké veľmi zaujímavé pripomienky k tomuto Bootleg na oficiálnych David Byron stránkach, citujem: .. "To je jeden z najlepších diváckych nahrávok kapely niekedy na povrch nie kvôli kvalite zvuku, ale obsah samotnej kapely bol veľmi silný v tento deň, dav naozaj reagovala na show, a to za predpokladu, niektoré vzácne kúsky skladačky sme hľadali. dobrý kúsok zlepšenie je položený do tohto jedného, ​​veľa hovoriť medzi skladbami a dlhé stvárnenie niektorých skladby, ktoré sa objavilo veľa na iných prehliadkach .... Iba tri turné dáta sú uvedené po tejto skôr, ako on (Gary) kapelu opustil na konci januára 75. Tak táto výstava predstavuje koniec jednej éry druhov, klasické lineup je hotovo. Prestavba proces začína, ale nikdy získa rovnakú intenzitu alebo prítomnosť, ktorá bola vytvorená počas posledných troch rokov. to smutné, ale pravdivé, že aj najoddanejší z Heepster musí prijať. "

Všetci vo všetkých, sa podieľal na viac ako 140 živých vystúpení po celom svete s Uriah Heep v pouhých 3 rokov.

Po pokračujúcich bojov so zdravotným a drogovej problémy, Gary zomrel 08.12.1975, v jeho byte v Norwood Green v mladom veku 27 rokov.